بهترين تهيه غذا ميرداماد
تهيه غذاي شركت ها

راهنماي روغن هاي پخت و پز

روغن ها يكي از مهم ترين اجزاي بسياري از دستور العمل هاي مورد علاقه ي ما هستند و نقش مهمي را در تكنيك هاي مختلف پخت و پز، از غذاهاي سوخاري و سرخ كردني گرفته تا كبابي و پختني ايفا مي كنند.

در حالي كه بسياري از اين دستور العمل ها به دقت نحوه ي استفاده از يك روغن را مشخص مي نمايند، ليكن برخي ديگر اين كار را انجام نمي دهند. بنابراين بهتر است نحوه ي استفاده از هر روغن را به خوبي بدانيم چرا كه استفاده ي نادرست از روغن ها مي تواند دستور پخت غذا را خراب كند.

در آشپزخانه صنعتي كيبو مي خواهيم به مرور كلي مزاياي بهداشتي و بهترين كاربرد روغن هاي پخت و پز معمولي بپردازيم.

روغن هاي پخت و پز: مزاياي ان ها براي سلامتي و بهترين كاربردشان

 

  • روغن زيتون كاملا خالص

احتمالا تا كنون به كرات از روغن هاي پخت و پز به خصوص روغن زيتون كاملا خالص و يا EVOO، كه شهرت خود را مديون چربي سالم و مفيد براي سلامتي است استفاده نموده ايد. اين روغن به دليل محتواي آنتي اكسيداني، چربي هاي سالم و پيشگيري از سرطان يك روغن بسيار عالي به حساب مي ايد.

به دليل برخورداري از اين مزايا و در دسترس بودن آن، شما مي توانيد از EVOO براي آماده سازي هر نوع غذايي استفاده كنيد.

اما نقطه دود كردن پايين آن (دمايي كه در آن روغن شروع به تخريب و آزاد نمودن راديكال هاي ازاد مضر مي كند) بدين معني است كه اين روغن ،روغن خوبي براي پخت و پز نيست و حداقل بهتر است از آن در دماي بالاتر از ۳۷۵ درجه فارنهايت (۱۹۱ درجه سانتيگراد) استفاده نكنيد.

به همين دليل، ما در كترينگ ميرداماد اغلب از روغن زيتون براي غذاهاي سردتر مانند سالاد و سس ها مورد استفاده قرار مي گيرد.

  • روغن زيتون سبك

ممكن است روغن زيتون كاملا خالص در جهان روغن زيتون ها بيشترين توجه را به سوي خود جلب كرده باشد، اما پسر عموي آن، داراي بسياري از خواص تقويت كننده ي سلامتي است.

روغن زيتون سبك داراي نقطه دود بسيار بالاتري در حدود ۴۷۰ درجه فارنهايت (۲۴۳ درجه سانتيگراد) است. بنابراين، اين روغن براي پخت و پز در درجه حرارت بالا، مانند كباب كردن، و گريل كردن مناسب است.

انواع روغن

روغن زيتون را مي توان براي پخت و پز نيز استفاده كرد، اما بايد بدانيد كه طعم آن ممكن است تغيير كند. بهتر است فريب نام آن را نيز نخوريد چرا كه اين روغن زيتون كالري كمتري نسبت به ساير انواع روغن ها ندارد. اما در عوض داراي طعم بي نظيري است.

  • روغن نارگيل

مانند بسياري از روغن هاي ديگر، روغن نارگيل به دو نوع تصفيه شده يا غير تصفيه شده تقسيم مي شود (كه به عنوان روغن خام شناخته مي شود).

روغن نارگيل تصفيه شده نقطه دود ۴۵۰ درجه فارنهايتي (۲۳۲ درجه سانتيگراد) دارد. كه آن را به روغن خوبي براي سرخ كردن يا كباب كردن تبديل نموده و علاوه بر اين اين روغن داراي طعم خنثي و نارگيلي اي مي باشد كه براي استفاده در غذا بسيار عالي است.

از سوي ديگر، روغن نارگيل خام، عطر و طعم نارگيل را حفظ كرده و مي تواند در دماي ۳۵۰ درجه فارنهايت (۱۷۷ درجه سانتيگراد) به كار گرفته شود. البته براي استفاده از هر دوي اين روغن ها در پخت و پز بايد انها را به نسبت ۱: ۱ با كره يا ساير روغن ها تركيب نمود.

  • كانولا و ديگر روغن هاي گياهي

در حال حاضر يكي از اعضاي اصلي آشپزخانه ي هر فردي به خصوص تهيه غذا ونك ، روغن كانولاست كه در سال ۱۹۷۰ توسط محققان دانشگاه مانيتوبا كشف شد و پس از ان به يكي از روغن هاي پر طرفدار در كانادا تبديل گرديد.

در حالي كه ساير روغن هاي گياهي همواره از تركيبي از گياهان به دست مي آيند (كه بسته به نوع روغن ممكن است متفاوت باشد)، روغن كانولا هميشه از گياه منداب استخراج مي شود.

فرايند پالايش تمام انواع روغن هاي كانولا باعث مي شود كه نه تنها آنها داراي طعم طبيعي بي نظيري باشند بلكه ميانگين نقطه ي اشتعال بالاي ۴۰۰ درجه ي فارنهايت (۲۰۴ درجه سانتيگراد) داشته باشند. اين امر باعث مي شود اين گونه روغن ها براي سرخ كردن، گريل كردن، كباب كردن و پخت و پز مفيد باشند.

روغن كانولا داراي مزاياي زيادي براي سلامتي است، بنابراين شواهدي در مورد مزاياي بهداشتي آن وجود دارد كه آن را در سايت كترينگ جردن براي شما ذكر خواهيم كرد..

تهيه غذا

  • روغن آووكادو

اگر مي دانيد كه آووكادو داراي چربي هاي غير اشباع است از اينكه بشنويد روغن آن نيز داراي همين گونه چربي هاست تعجب نخواهيد كرد.

علاوه بر مقدار بالاي اين گونه چربي هاي مفيد، روغن آووكادو داراي بالاترين نقطه اشتعال شناخته شده در ميان روغن هاي گياهي است كه چيزي در حدود ۵۲۰ F (271 C) براي نوع تصفيه شده و ۴۸۰ درجه ي فارنهايت (۲۴۹ C) براي روغن هاي تصفيه نشده مي باشد. بنابراين اين روغن براي سرخ كردن، تهيه كباب، گريل خوشمزه و پخت و پز مناسب مي باشد.

اگرچه روغن آووكادو به عنوان يك روغن حامل در نظر گرفته مي شود كه باعث مي شود طعم هاي ديگر خود را نشان دهند، اگر مي خواهيد روغنتان داراي يك طعم ملايم باشد، نوع تصفيه شده را انتخاب كنيد.

  • روغن بادام زميني

روغن بادام زميني به دليل برخورداري از ويژگي هاي بي نظير اغلب در غذاهاي تايلندي، چيني و ساير غذاهاي آسيايي استفاده مي شود. نوع تصفيه شده ي اين روغن با نقطه ي اشتعال ۴۵۰ درجه فارنهايت (۲۳۲ درجه سانتيگراد) براي سرخ كردن در درجه حرارت بالا مناسب مي باشد.

علاوه بر اين، اين روغن براي سرخ كردن در حجم بالا فوق العاده عالي است، به همين دليل است كه صنايع غذايي از ان براي مواردي نظير سيب زميني سرخ كرده و مرغ سرخ شده استفاده مي كنند.

تهيه غذا

از سوي ديگر، روغن بادام زميني خام داراي نقطه اشتعال ۳۲۰ درجه فارنهايت است (۱۶۰ درجه سانتيگراد) كه مي توان ان را براي داشتن طعمي بهتر، به سالاد يا سس اضافه نمود.

  • روغن كنجد

روغن كنجد ممكن است قهرمان نيازهاي آشپزي شما باشد. با وجود چربي غير اشباع و آنتي اكسيدان هاي زياد، روغن كنجد انتخابي سالم براي پخت و پز به شمار مي ايد.

ميانگين نقطه ي اشتعال ​​اين روغن چيزي در حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ درجه فارنهايت است (۱۷۷ تا ۲۰۴ درجه سانتيگراد) و اين بدان معني است كه مي توان از آن براي سرخ كردن ، گريل كردن و اضافه نمودن آن به شيريني استفاده نمود.

براي كسب بهترين نتايج، بهتر است كه آن را در يخچال نگهداري كنيد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۵ تير ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۲۶:۱۹ ] [ احمد خليلي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By tibablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 0
دیروز : 0
افراد آنلاین : 1
همه : 0
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب